McKinsey o przyszłości sztucznej inteligencji
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-1024x482.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-1024x482.jpg 1024w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752.jpg 1600w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1600x752-1024x482.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1-1024x481.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/1.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2-650x307.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2-768x363.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2-1024x484.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/2.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3-1024x481.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/3.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4-1024x481.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/4.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5-650x305.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5-768x360.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5-1024x480.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/5.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6-1024x481.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/6.jpg
Array
(
[0] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7.jpg
[1] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7.jpg 1600w
[2] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7-300x141.jpg 300w
[3] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7-650x306.jpg 650w
[4] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7-768x361.jpg 768w
[5] => https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7-1024x481.jpg 1024w
)
https://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2018/03/7.jpg
Previous Next
Czy Polacy znają i rozumieją sztuczną inteligencję? Jak AI zmieni życie przeciętnego Kowalskiego, a jak wpłynie na rynek pracy i świat biznesu? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali uczestnicy konferencji “Huawei: rozmowy o przyszłości”, w której jednym ekspertów był Gustaw Szarek, Partner Lokalny McKinsey & Company.
W panelu „AI blisko nas. Jej znaczenie dla konsumentów, gospodarki i biznesu”, otwierającym kongres, udział wzięli:
- Victor Dragnea, Product Manager CEE & Nordic w Huawei,
- dr Konrad Maj, Uniwersytet SWPS,
- Natalia Hatalska, założycielka InFuture Institute,
- dr Aleksandra Przegalińska, MIT, Akademia Leona Koźmińskiego,
- Gustaw Szarek, Partner Lokalny McKinsey & Company.
Dyskusję ekspertów poprzedziła prezentacja raportu „AI: Wyzwania i konsekwencje” zrealizowanego przez InFuture Institute dla Huawei Polska. Według badań Natalii Hatalskiej wśród Polaków rośnie znajomość pojęcia sztuczna inteligencja (co deklaruje 38% badanych), jednak nie przekłada się to na wysoką świadomość jej zastosowań w sprzętach, usługach czy rozwiązaniach internetowych, z których na co dzień korzystamy. AI najczęściej kojarzy się nam najczęściej z inteligentnymi samochodami (51%) oraz asystentami głosowymi w smartfonach (41%).
O przykładach efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie opowiadał z kolei Gustaw Szarek, Partner Lokalny McKinsey & Company i współautor raportu „Rewolucja AI: jak sztuczna inteligencja zmieni biznes w Polsce”. Szarek podkreślał m.in., że firmy wcześnie wdrażające AI są w stanie zwiększyć rentowność o 20–30 procent. To szczególnie istotne dla polskich przedsiębiorców, ponieważ krajowa gospodarka jest napędzana przez niższe koszty produkcji i adaptowane technologie. AI może zatem stać się szansą na znalezienie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej dla polskich przedsiębiorstw.
Więcej informacji o wpływie AI na gospodarkę Polski można znaleźć w raporcie „Rewolucja AI: jak sztuczna inteligencja zmieni biznes w Polsce”.