Publikacje

Polski rynek ubezpieczeń w obliczu cyfryzacji i zmian demograficznych

Ubezpieczenia od zawsze były branżą, w której niełatwe było zarówno dotarcie do klienta, jaki i utrzymanie z nim późniejszego kontaktu. Zwykle, poza kontaktem w momencie sprzedaży ubezpieczenia, do kolejnej interakcji dochodzi dopiero przy wypłacie odszkodowania. Ubezpieczyciele nie wykorzystują w pełni potencjału z raz pozyskanego klienta. Wzrost cyfryzacji oraz wymiana pokoleń mogą to jednak diametralnie zmienić. – podkreślają eksperci McKinsey w artykule „Jak dotrzeć do cyfrowych Polaków” dla Miesięcznika Ubezpieczeniowego.

Autorzy publikacji – Wojciech Bogdan, lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu Detalicznego, Oskar Sokoliński, partner lokalny oraz starsi konsultanci Marcin Nowakowski i Dawid Radwan – zwracają uwagę na konieczność wprowadzenia zmian w sposobie komunikacji z klientem przez branżę ubezpieczeniową. Tylko wtedy ubezpieczyciele będą w stanie nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami współczesnego konsumenta.

Transformacja, obejmująca przede wszystkim uproszczenie oferty i procesu zakupowego oraz lepsze wykorzystanie danych, powinna opierać się na pięciu filarach:

  • prostej ofercie i procesie zakupowym,
  • dostępności i spójności międzykanałowej,
  • online’owych zachęt cenowych,
  • aplikacjach oraz
  • analityce danych preferencji klientów.

Cały artykuł do przeczytania poniżej.

Artykuł "Jak dotrzeć do cyfrowych Polaków"