Publikacje

Moda na e-commerce

Handel elektroniczny odgrywa dziś kluczową rolę w handlu detalicznym, a silny wzrost sprzedaży online jest widoczny dla większości produktów i we wszystkich regionach Europy. Choć w e-commerce dominującymi kategoriami pozostają elektronika, książki, płyty i wideo, w ostatnich latach dystans do czołówki coraz śmielej nadrabiają kategorie modowe, takie jak odzież czy obuwie. Zmniejszanie tej różnicy wynika z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży elementów garderoby w e-commerce – wynika z opracowania „Online as the key frontline in the European fashion market” przygotowanego przez ekspertów McKinsey.

Autorzy publikacji – Wiktor Namysł, partner, Tomasz Jurkanis, partner, Kasper Yearwood, konsultant i Ewa Sikora, ekspertka ds. handlu – podkreślają, że wzrostowa tendencja rozwoju e-commerce w branży odzieżowej nie tylko utrzyma się, ale będzie miała też pozytywny wpływ na sprzedaż online. Jest to widoczne w szczególności w kategorii obuwia, która w Europie może wzrosnąć z dotychczasowych 500 mln par butów rocznie nawet do ponad miliarda par.

W artykule „Online as the key frontline in the European fashion market” eksperci McKinsey opisują również:

  • aktualne trendy w europejskim e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem branży modowej,
  • dynamikę rozwoju poszczególnych kategorii w handlu internetowym,
  • wydatki i zachowania klientów korzystających z zakupów odzieży i obuwia online,
  • stan rynku modowego w internecie z podziałem na regiony.

Cały tekst w angielskiej wersji językowej do pobrania poniżej.

Zachęcamy również do zapoznania się z trzecią edycją raportu „State of Fashion” opracowanego przez ekspertów McKinsey we współpracy z redakcją The Business of Fashion. Raport stanowi kompleksowe opracowanie trendów, które będą miały największy wpływ na światową modę w 2019 roku.

Artykuł "Online as the key frontline in the European fashion market"