Publikacje

Eksperci McKinsey o ubezpieczeniach podróżnych

Ubezpieczenia podróżne wciąż pozostają „brzydkim kaczątkiem” dla większości polskich ubezpieczycieli. W 2017 roku ze składką na poziomie 760 mln złotych odpowiadały one jedynie za około 2% ubezpieczeń majątkowych w Polsce. Sprawia to, że ubezpieczenia podróżne często bywają pomijane przy wyznaczaniu strategicznych kierunków rozwoju firm z sektora ubezpieczeniowego. Nasze doświadczenia z pracy z największymi zakładami ubezpieczeniowymi w Polsce i za granicą podpowiadają jednak, że może być to błędne podejście – podkreślają eksperci McKinsey w artykule „Komu w drogę, temu ubezpieczenie” dla Miesięcznika Ubezpieczeniowego.

Autorzy publikacji – Omar Costa, senior partner, Oskar Sokoliński, partner lokalny, Dawid Radwan, starszy konsultant oraz Zbigniew Borowski, konsultant – wskazują, że zarówno branża turystyczna, jak i sektor ubezpieczeń turystycznych przeżywają okres dynamicznego rozwoju. Aby firmy ubezpieczeniowe mogły w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w ubezpieczeniach podróżnych, powinny wykazać się dużą otwartością na zmiany oraz zwrócić uwagę na cztery kluczowe kwestie:

  • sposób dotarcia do klienta,
  • wykorzystanie narzędzi cyfrowych,
  • monetyzację danych oraz
  • nowe kierunki rozwoju.

Cała publikacja do pobrania poniżej.

Artykuł "Komu w drogę, temu ubezpieczenie"