Publikacje

Cyfrowe ekosystemy szansą dla firm ubezpieczeniowych

Cyfrowy ekosystem to dla firm ubezpieczeniowych ogromna szansa na uzyskanie nowych źródeł przychodów i wypłynięcie na szerokie wody biznesu. Szansa, którą ubezpieczyciele wciąż mają jeszcze na wyciągniecie ręki. Jeśli jednak nie sięgną po tę możliwość wystarczająco szybko, w nowej, ekosystemowej rzeczywistości pozostaną na straconej pozycji – podkreślają eksperci McKinsey w artykule „Era cyfrowych ekosystemów – jak osiągnąć sukces jako firma ubezpieczeniowa?” dla Miesięcznika Ubezpieczeniowego.

Autorzy publikacji –  Oskar Sokoliński, partner lokalny, Zuzanna Kraszewska, starsza konsultantka oraz Piotr Paśnik, ekspert ds. ubezpieczeń – wskazują, że przed polskimi ubezpieczycielami, którzy chcą osiągnąć sukces w erze ekosystemów, stoi sześć podstawowych zadań. Firmy ubezpieczeniowe powinny:

  1. dogłębnie zrozumieć swoją zmieniającą się rolę na rynku,
  2. zdefiniować konkretne obszary aplikacji,
  3. możliwie wcześnie zawrzeć strategiczne współprace,
  4. zadbać o skalowalność,
  5. zmaksymalizować szybkość wejścia na rynek z nową ofertą,
  6. zachować długoterminową perspektywę stabilności ekosystemów.

Cała publikacja do pobrania poniżej.

Artykuł "Era cyfrowych ekosystemów – jak osiągnąć sukces jako firma ubezpieczeniowa?"